utsikten från min balkong

huvudgatan i Zermatt...

Julmys

2010-12-26 @ 00:07:50

Jag har haft en helt underbar Jul här i Zermatt. Trevligt sällskap, god mat och grymma presenter! Det har snöat jätte mycket de sista dagarna och det är helt sagolikt ute i byn.

tågresan genom alperna

2010-12-25 @ 23:57:50

Det slutade med att vi tog ett tåg från Visp till Zermatt eftersom det blev litet missförstånd över när bilen skulle hämta oss på tågstationen. Men tågresan var värt det eftersom utsikten är väldigt vacker.

Glaciären blir mindre och mindre varje år...

nu åker jag!

2010-12-22 @ 06:50:00

Nu åker jag till Zurich, vi hade en hel del övervikt, men det finns inte så mycket som vi kan göra åt det eftersom vi måste ha med oss alla skidkläder och julklappar osv. Men det löste sig till slut och snart är det boarding! Längtar verkligen efter semester och det ska bli så skönt att komma iväg! :)

(bilden är lånad, kameran ligger ner packad i väskan, därför är det inget snö på bilden!)

this is you wakeup call....

2010-12-22 @ 04:45:00

Mitt första larm gick klockan 3 på morgonen. Jag säger första eftersom jag sätter flera för att vara säker på att jag vaknar. Nu sista minuten packar jag och ska snart slänga mig och mina väskor in i en taxi till Landvetter Flygplats - hoppas att flyget är i tid!

det är bara mörkt ute, inget annat.

Packning - imorgon åker jag!

2010-12-21 @ 15:41:58

Nu pågår packningen för fullt! Imorgon åker jag till Zermatt och ska fira Jul och Nyår där med familjen! Vi åker dit varje år och det ska bli jätte mysigt att komma dit igen. Flyget åker kl 7 imorgon bitti och taxin kommer och hämtar mig 05.20 så det gäller att vara färdig packat ikväll (jag är alltid en sista minuten packare).

Vi flyger till Zurich och därifrån tar vi ett tåg till Visp och en bil kommer att hämta oss och kör oss till Zermatt.

Jullunch och Lussedans

2010-12-21 @ 15:30:40

Igår blev det Jullunch med familjen på Sjömagasinet. Jag är inte ett stort fan av Julbord så det blev mest köttbullar, prinskorvar och potatis för mig. Men det var jätte trevligt att få träffa hela familjen, vi har inte haft släkt träff sen sommaren och det är roligt att få träffa dom som inte bor i Göteborg.

Sen på kvällen var det Lilla Samskolans Lussedans, som båda mina bröder var med och uppträdde. Jag upplevde alla minnen från när jag gick på Sam och dansade varje år...